zaterdag 1 augustus 2009

Ferran's collectie Faces Design, heeft schrijvende lepel? - culinair

Een lust voor het oog, en indirect een streling voor de mond. Zo zou ik Faces Design, het keukengerei van mijn favoriete (en ik weet het ik ben niet de enige die dat vindt) erkende kok Ferran Adrià willen noemen. Het is een collectie van keukenspullen en servies die wordt ontworpen door een creatief team van hoe kan het ook anders zoals een top kok dat vereist; top designers. Dit laat zien dat ook culinaire kunst zich niet hoeft te beperken tot een kader. In de wondere wereld van gastronomie zijn dit stuk voor stuk juweeltjes waarbij je niet anders dan kunt genieten van schoonheid en functionaliteit die wel degelijk samengaan. Vooral de lepels die verrassende elementen bevatten zoals een knijper, zeef of wat dacht je van de schrijvende lepel, hebben mijn interesse gewekt. Breng een bezoek aan zijn website en je begrijpt wat ik bedoel...


Homepage: www.facesdesign.com
Foto: http://joshspear.com/media/1/20060327-faces-design.jpg
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=HzN4S1ykfWU

Geen opmerkingen: