zaterdag 22 augustus 2009

Spaans bedrijf komt met wijn speciaal voor homo's - culinair

De Spaanse wijnproducent UO Wines komt met drie flessen op de markt: Antinoo, Oscura Lágrima en Amina Blanca. De inhoud is belangrijk, maar het oog wil ook wat, dus staat er op ieder een leuke knappert op het etiket.

Dat geen enkele consument hetzelfde is en dat je je producten moet aanpassen aan de behoeften en wensen van de klant, is tijdens mijn studie keer op keer wel in mijn hoofd geprent. Maar wil een homo zijn eigen wijn? Wat mij betreft is homo zijn een te breed begrip, die heb je net als hetero's, in alle vormen en maten. Zal ik als hetero behoefte hebben aan een wijn speciaal voor hetero's? Ik geloof het niet, alhoewel als het niet te serieus wordt gebracht, met een grappige ondertoon dan misschien weer wel. En als wij even voor de verandering wel even gaan generaliseren, dan is de homo als doelgroep, voor een marketeer interessant; kiest voor luxe en bij de samenwonende stelletjes, vaak nog tweeverdieners ook, geen kinderen en dus veel geld te besteden.

UO Wines belooft een bijzondere avond met deze wijn maar wil ook de individualiteit en tolerantie vergroten en geeft 0,7% van zijn inkomsten aan organisaties die een bijdrage leveren aan sociale gerechtigheid en solidariteit.

Deze speciale wijnen zorgen in ieder geval voor publiciteit oftewel gratis reclame.
Ik hoor graag wat jullie hierover denken!

Homepage: www.uowines.com
Bron: http://gay.blog.nl/vrijetijd-uitgaan/2009/08/21/uo-wines-produceert-wijn-voor-homos
Foto: http://www.springwise.com/pix/spotlight/uowines.jpg

1 opmerking:

NAG zei

Net als mensen komen ook wijnen in alle soorten en maten (nou ja, eerder smaken). Maar om nu voor elke soort mens ook een aparte wijn te gaan marketen vind ik een beetje fout. Net als het hele opgedrongen seksisme van Coca-Cola door een aparte zero-calorie-cola maar dan alleen voor mannen op de markt te brengen, geef je als bedrijf toch een verkeerd signaal af. Er zullen vast smaakverschillen zijn tussen de 'homo'-wijnen en de 'niet-homo'-wijnen, net als tussen Coke Zero en Coke Light. Maar wat nu als een hetero de homo-wijn lekkerder vindt? Evenals een man die de Light toch prefereert boven het opgedrongen Zero? Hoezo gender identity crisis?