donderdag 30 juli 2009

Theeleuten bij Teteria Jazmin (Arabisch theehuis) - bijzondere plekken in Barcelona

Als er een wijk is in Barcelona die bruist van de creativiteit is dat wel Gracia. Er wonen er veel studenten a la type 'bohemian' en het stikt er van de atteliers en gezellige terrasjes. Dit zorgt ervoor dat er altijd wel iets nieuws te ontdekken valt. Gracia was voorheen een dorp en wegens het groter worden van de stad Barcelona is dit dorp er als het ware aangeplakt, je kan dit terugzien aan de nauwe straatjes, steegjes en kleine huisjes. De belangrijkste straten zijn Carrer de Gran de Gracia en Carrer de Verdi waar de gehele dag wel wat te beleven valt. Een van mijn favoriete plekken in Gracia is Teteria Jazmin, een Arabisch theehuis, een ideale locatie om bijvoorbeeld op de zondag van een zware zaterdagavond bij te komen in 1001 nacht sferen met heerlijke baklava (Arabische lekkernijen) en de traditionele muntthee. Elke keer dat ik er kom, kijk ik altijd met verbazing naar de wat oudere vrouw die daar keihard dagelijks staat te zwoegen, zou het de moeder zijn van de eigenaar? Zou ze dit doen voor haar zoon (de eigenaar), is dit haar passie of zou ze liever iets heel anders willen doen..en zo bedenk ik in een mum van tijd zelf mijn Arabisch sprookje...met natuurlijk een gelukkig einde!

Foto: http://www.al-azahar.com/img/exoctico.jpg
Adres: Maspons 11, 08012 Barcelona ,linea 3, metrohalte Fontana)


Geen opmerkingen: