vrijdag 29 april 2011

Koninginnedag in Bar Amsterdam maar dan wel in Barcelona - bijzondere plekken in Barcelona

Hier zit je dan met Koninginnenacht/dag als Nederlander in het buitenland, en naar mijn mening de mooiste traditie die Nederland rijk is (...goed misschien na Sinterklaas dan) en zou je die moeten gaan missen..nee, toch zeker? Gelukkig denk ik altijd aan mogelijkheden om de pijn wat te verzachten... Want op de een of andere manier lukt het mij de laatste jaren altijd om ver weg van huis te zijn. Is het daadwerkelijk een bewuste 'wegvlucht' actie om als Amsterdamse de drukte te ontlopen heb ik mij wel eens afgevraagd? Want telkens zoek ik toch weer de gezellige boel van de Nederlandse Clan op, of het nu bij Bar Amsterdam is in Barcelona, twee jaar geleden in Buenos Aires met de Nederlandse Vereniging, afgelopen jaar mocht ik de oranjevreugde meemaken in het College Neerlandais in Parijs en dit jaar spring ik in Madrid op de fiets (koninginnedagfietstocht) richting de vrijmarkt op Plaza del Carmen. Misschien is het wel, dat de bittergarnituur psychologisch gezien buiten Nederland gewoon lekkerder smaakt, het is namelijk een feest als je al een hele lang tijd afstand heb moeten doen van al het vertrouwde 'Hollandsche Lekkers'. Wat heb ik genoten toen ik in Barcelona woonde om af en toe mijzelf te trakteren op Huisgemaakte Mega Saté van de haas met Hollandse friet.

Bar Amsterdam bestaat alweer ruim 12 jaar en is inmiddels een begrip in Barcelona! Naast alle Nederlanders die deze bar in grote getalen bezoeken, weten ook de Catalanen, Spanjaarden en andere 'buitenlanders' Bar Amsterdam steeds vaker te vinden.

Bij deze wenst Casa Archidona iedereen alvast heel veel oranjepret!

Koninginnedag programma Bar Amsterdam:
  • Op 29 April tijdens Koninginnenacht gaat vanaf 16.00 uur het feest al los.
  • En op Koninginnedag zijn we open vanaf 12 uur ’s middags en wordt de koningin live op de televisie gevolgd.
  • In de avond gaat natuurlijk het Oranjefeest weer los.......! Natuurlijk is onze befaamde "Oranje snack corner" weer open en zullen de bitterballen weer volop verkrijgbaar zijn!!

Bron:www.tavernaamsterdam.com
Foto:http://www.tavernaamsterdam.com/site/images/stories/map.jpg
Adres:
Carrer d'Aragó 305, 08009 Barcelona (metro Passeig de Gracia, L3 en L4)

Geen opmerkingen: