woensdag 29 juli 2009

Voor alle iPhone gebruikers, Lonely Planet zonder Ezelsoren - travel

Ik ga op vakantie en neem mee; een tandenborstel, bikini, mijn Iphone en mijn bijbel 'de lonely planet'. Als je een echte reiziger/backpacker bent dan zul je het ongetwijfeld met mij eens zijn, je zweert erbij en geen haar op je hoofd die eraan denkt om dit heilige boek thuis te laten. Hoe fijn deze gidsen je ook de weg weten te wijzen als je zoekende bent, hoe vervelend het is, zeker als je al genoodzaakt bent om het -Travel Light- principe te hanteren om afgezien van wat leesboeken mee te sjouwen ook nog eens een reisgids mee te moeten nemen. De leesboeken gaan koste wat het kost mee, omdat je daar thuis toch nooit aan toe komt en deze denkt te gaan lezen in een land waar je waarschijnlijk meer indrukken en impulsen zult krijgen dan je eigen dagelijkse vertrouwde sleur, maar goed telkens trap je er weer in. Met als excuus, mocht je lang in de bus/trein/vliegtuig zitten of vertraging hebben, dan hoef je je tenminste niet te vervelen. Eenmaal op de bestemming besef je pas, dat je dat leesboek voor niets hebt meegenomen en dat juist die plekken waar mensen op doorreis zijn, de meest bijzondere mensen zitten met ieder hun eigen verhaal en dat het dus velen malen leuker is om daarmee een praatje te maken. En op dit moment zeg je "Dat boek kunnen we thuis ook wel lezen". Echter met de Lonely Planet is mij dat nooit gebeurd, want waar vind ik de leukste restaurantjes, hoe kom ik van hier naar daar of waar slaap ik vannacht, de lonely Planet weet altijd wel raad. Nee, deze gids moet gewoon ingecalculeerd worden in mijn minimale gewicht aan bagage. En laten we eerlijk zijn, het is wel heel makkelijk om de Lonely Planet de schuld te geven dat je straks toch weer als pakezel vertrekt. En nu we het hebben over ezels, wat zonde is het, dat je na je avontuurlijke reis dat je bij terugkomst ontdekt dat je gids er niet zo mooi uitzag zoals op de heenreis, hier en daar een vouw, een ezelsoor en wat aantekeningen. Maar wat we dan wel weer kunnen zeggen, hij heeft wel geleefd! Voor alle Hi techs en mensen die met de tijd meegaan; die niet zitten te wachten op ezelsoren en onnodig ballast, komt nu Lonely Planet met een stadsgids voor de iPhone, kortom alle problemen zijn meteen opgelost! De stadgidsen a 12,99 zijn verkrijgbaar via iTunes store voor in ieder geval Madrid en Barcelona. Ik ga ervan uit dat het niet lang zal duren voordat Lonely Planet Spanje ook op de iPhone zal verschijnen.

Foto: http://images3.appbeacon.com/317156739_5.jpg

Geen opmerkingen: