maandag 29 september 2008

Rosario Flores - muziek


Muziek waar je kippenvel van krijgt vind ik persoonlijk altijd een handige graadmeter om te beoordelen of muziek goed is. Nu heb ik zelf een zwak voor het zogenoemde "flamenqillo" dat begeleid wordt met flamenco gitaar. Ik noem een Rosario Flores die met haar prachtige ballads tot wat meer vrolijke rumba flamenco ervoor zorgt dat de muziek echt aankomt en voelt tot in je tenen. Rosario mag niet klagen met zo een figuurtje voor haar leeftijd. Als ik er zo uit mag zien op vierenveertig jarige leeftijd dan teken ik direct. Maar hoogstwaarschijnlijk heeft ze daar hard voor getraind. Naast zangeres is zij tevens actrice. Misschien gaat er een belletje rinkelen als ik de film "Habla con ella" noem.

Albums: De Ley (1992), Siento (1994), Mucho por vivir (1996), Jugar A La Locura (1999), Muchas Flores (2001),De Mil Colores (2003), Contigo Me Voy (2006), Arte de mi (2008)

Homepage: www.rosarioflores.info

Geen opmerkingen: