donderdag 8 juli 2010

Oops Spanje - Nederland! Wordt het bitterballen of paëlla zondag? - Casa Archidona Report 'A day in a Life'

Voetbal, wat een prachtige sport! De voetbaltaal zit vol emotie, passie, is internationaal en voor iedereen die wil, te begrijpen. Kortom, ik kan haast wel zeggen de enige sport die mensen verbroedert en samenbrengt waar dan ook ter wereld...

En ja daar sta je dan met je Spaanse roots in je hempie als trouwe oranje supporter. Na de overwinning van Spanje, werd ik mij ervan bewust dat ik zondag in een lastig parket kom te zitten. Moet ik nu kleur bekennen? Word ik straks beschuldigd als overloper? Ik had nooit verwacht dat zowel Nederland en Spanje in de finale terecht zouden komen. Dit staat dus gegarandeerd voor rivaliteit tussen mijn vader en mij. Gisteren was ik absoluut voor Spanje maar zondag trek ik toch echt mijn bavaria dress weer aan. Het oranje bloed stroomt waar het niet gaan kan en dus ook door mijn aderen. Bovendien, hoe ik het ook wend of keer ik zal altijd mensen tegen de borst stuiten. De finale zal sowieso zenuwslepend gaan worden en waarschijnlijk ook niet echt goed voor je hart. Twee jaar geleden tijdens het EK had ik de eer om de sfeer te proeven in Zwitserland en uiteindelijk was het Spanje die het EK won van de Duitsers. Morgen voorspelt de Duitse octopus wie de winnaar gaat worden... Zal hij het weer bij het juiste eind hebben? Ik hoop in ieder geval zondag, mooi voetbal te kunnen zien en laat het land die de meeste "cojones" laat zien de wereldtitel krijgen. Bij mij wordt het dus gewoon lekker een portie bitterballen met mosterd en mocht ik toch een paella voorgeschoteld krijgen dan ben ik daar natuurlijk ook niet vies van.

Casa Archidona wenst iedereen heel veel plezier met de finale!

Foto: http://www.jckadans.com/uploaded/bbiba.jpg
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=BImDMv2RjNg

Geen opmerkingen: