vrijdag 29 januari 2010

De nationale sport van Spanje 'Sofing' alleen met het programma Redes van Eduard Punset - radio en televisie

Dat de Spaanse televisie om te huilen is, dat is bij menig wel bekend. Ongelooflijk dat de gemiddelde Spanjaard zo'n 4 uur achter dit scherm zich weet te vermaken. Echt zonde van je tijd zou ik zeggen. Of het nu het bel spelletje is waarbij een dame met IQ gelijk aan 0 zich in alle mogelijke poses met een veels te laag uitgesneden delocote de kijker probeert te verleiden om een telefoontje te plegen of dat je eindelijk een leuke film zit te kijken en gerust wordt onderbroken met een half uur reclameblok. Want ondanks dat er strenge regels schijnen te zijn, maar daar heeft de tv zender lak aan "Wetten zijn er om gebroken te worden toch?" Aangezien het meer loont om de boete te betalen, reclame brengt namelijk veel meer geld in het laatje. Of wanneer we het nieuws bekijken en dat de buurvrouw van de buurvrouw en daar weer de kleindochter van die het heeft zien gebeuren in rozegeur en maneschijn verteld dat ze de boel al niet vertrouwde. Een roddelblad is er niks bij. En het feit dat inmiddels de 11de Big Brother hier wordt vertoond, spreekt al voor zich lijkt mij. De Spaanse tv is net een soap serie, je kan het gerust een tijdje missen want zo gauw je het weer gaat volgen, zijn het nog steeds dezelfde personages die de hoofdrol spelen. Zo is het ook met een aantal iconen op de Spaanse tv, die niet van het spaanse beeld zijn weg te slaan. Wie woont in Spanje of er gewoond heeft, die kent ze wel, wat dacht je van Belen, de ex vrouw van de stierenvechter Jesulin de Ubrique of Carmen de Sevilla...brrr...ik krijg gelijk kippenvel. Wat een plastic gebeuren. De Spaanse televisie gaat steeds meer op Rai Uno lijken. Ik had de hoop dan ook al bijna opgegeven tot dat een vriendin mij verwees naar het programma Redes. Wat een geweldig programa over wetenschappelijke themas zoals het menselijk brein, natuurkunde, evolutie, biotechnologie, gezondheid, robots etc. In elke aflevering bespreekt Eduard Punset een ander onderwerp met verschillende wetenschappers over de hele wereld. Het is dus voor mij enkel de zondagavond rond Spaans etenstijd, 21:00 wel te verstaan dat ik mijn weg naar de heerlijke plof bank goed weet te vinden. En voor dit programma wil ik gerust meedoen aan de nationale sport van Spanje 'Sofing' (sofa =bank oftewel op de bank hangen voor de buis).
Mocht je spaans goed genoeg zijn, dan kan je "Redes" volgen via internet, check onderstaande



Link. http://www.tu.tv/buscar/?str=redes
Bron:
http://www.redes.tve.es/
Foto:
http://www.marcocreativo.es/blog/wpcontent/uploads/2009/07/6480_106054426533_34418786533_2645985_3207288_n.jpg

Geen opmerkingen: