donderdag 15 oktober 2009

Masajes a 1000 - Casa Archidona Report rechtstreeks vanuit Madrid 'A day in a life'

Zeker in drukke tijden is het belangrijk dat je goed voor jezelf blijft zorgen en jezelf soms best in de watten mag leggen. Juist nu wanneer steeds meer mensen gebruikmaken van de computer of zelfs de hele dag werken achter de computer, is het volgens mij geen overbodige luxe om af en toe alle spieren met een goede massage los te maken. Tenzij je thuis natuurlijk een goede masseur/masseuse op standby basis thuis hebt zitten, maar goed dat zullen er denk ik niet veel zijn. Bij grotere bedrijven wordt het steeds vaker standaard aan hun personeel aangeboden. Op mijn werk had ik het geluk dat een lieftallige collega af en toe massages uitdeelde en in Amsterdam had ik zo mijn adresje waar ik zonder afspraak terecht kon. Ik was erg benieuwd of ze dit concept ook in Madrid hadden. Zo kwam ik bij Masajes a 1000 terecht, die ik nog kende uit Barcelona. Toendertijd ben ik er echter nooit binnengestapt, dus nu des te meer reden om dit concept hier uit te testen. Verschillende massages worden aangeboden en afhankelijk van het type massage en de duur, betaal je een x aantal tickets. Hoe meer tickets je tegelijkertijd koopt, hoe meer korting je krijgt. Na mijn eerste massage van een half uur kan ik zeggen, dat het mij prima is bevallen. Je geeft aan welke massage je wil hebben en voor hoelang. Vervolgens wordt er aangegeven hoelang je moet wachten (vaak niet langer dan een kwartier tot half uur) en mag je plaatsnemen in de wachtruimte. Als je aan de beurt bent, wordt je geroepen en vraagt men of je 'suave' of 'fuerte' wil zacht of hard, aangezien het mijn eerste keer was vroeg ik om 'entremedio', wat ertussenin betekent. Bij mijn volgende massage zeg ik wel 'suave' want soms was het wat mij betreft te stevig, maar na de massage voelde ik mij absoluut als herboren.

Homepage: www.masajesa1000.net

Adressen:

Travessera
de les Corts, 178
(Barcelona)
Carrer de Mallorca 233 (Barcelona)
C/ Alcala, 127 (Madrid)
C/ Carranza, 6 (Madrid)

Geen opmerkingen: