donderdag 16 september 2010

Café del Mar tegen herfstdip en de apenrots met een van de mooiste zonsondergangen op de planeet - bijzondere plekken op Ibiza

Ook nog niet aan toe om de zomer achter je te moeten laten? Café del Mar heeft tijdens de menige regenachtige dagen in Nederland mijn herfstdip weten te voorkomen.
Hier de anti-herfstdepressie tip:
Nodig je vrienden uit of maak je eigen feestje. Ter voorbereiding maak een grote kan sangria of cocktails. Recept vind je op onze site in de rubriek "recept drankjes". Vervolgens maak je wat tapas klaar.Ter inspiratie, kijk in de rubriek "recept kleine gerechten". Doe de verwarming aan en de gordijnen dicht (als je de regen niet ziet, is er ook geen regen). Voor de sfeer denk aan: kaarslicht, boeddha beeldjes, lounge kussens voor op de grond, hangmat, palmboompje (opblaasbaar of look-a-like palmboom kamerplant variant werkt net zo goed), een beamer zodat je een palmstrand met zonsondergang op je muur kan projecteren en op de achtergrond Cafe del Mar muziek naar keuze. Zonnebril op en je waant je op Ibiza. Dresscode: flip flop chic

En als je dan toch een keer in San Antonio op Ibiza bent, moet je natuurlijk wel bij de echte Café del Mar, de bekende zonsondergang met eigen ogen aanschouwen . Er wordt beweert een van de mooiste zonsondergangen op de planeet. Vertaald naar het Nederlands betekent Café del Mar "Café van de Zee". Café del Mar is de oorspronkelijke "the sunset bar", die in 1978 door Ramón Guiral, Carlos Andrea en José Les werd geopend. De Catalaanse architect, Lluis Guel was verantwoordelijk voor het ontwerp, de inrichting en architectuur. Al snel begonnen er bekende persoonlijkheden; waaronder schrijvers, bohemiens en intellectuelen het café te bezoeken om de zonsondergang te bekijken. Het ritueel wordt begeleid door muziek die wij niet gewend zijn te horen in het nachtleven op Ibiza (jazz, klassiek, blues). Juist deze muziek en de zonsondergang maakte deze magische plek bekend. Onder de naam Café del Mar zijn veel lounge-cd's uitgebracht, de dj's die in Café del Mar draaien, selecteren de nummers die op de cd moeten komen. De nummers die geselecteerd worden, moeten het gevoel weergeven wat de bezoekers hebben bij het zien van de zonsondergang. Ook ik kon het niet laten om een kijkje te nemen. En ik moet zeggen het is goed commercieel uitgebuit. Zij hebben zelfs hun eigen winkel die allerlei merchandise verkopen. Voor het café vind je rotsen waar mensen in grote getale vergezeld van een drankje in afwachting zijn van het moment "de zonsondergang". Ik noem het even voor het gemak de apenrots. Gebiologeerd keek ik naar dit tafereel waarbij ik op de een of andere manier zag aankomen, dat deze mensen zouden gaan klappen bij dit natuur fenomeen. En ja hoor, toen de zon onder was begonnen de mensen luidruchtig te klappen. Apengedrag? Naar mijn mening kan het succes dus ook ondergang betekenen voor zo'n magische plek: leuk om gezien te hebben maar voor mij iets te massaal. Ik kan me voorstellen dat het voorheen wellicht anders was. Helaas was er die dag geen live concert. Maar..euh de zonsondergang was inderdaad prachtig en de muziek geweldig!

Homepage:
http://www.cafedelmarmusic.com/
Bron: wikipedia
Filmpje: http://www.youtube.com/user/cafedelmar?blend=1&ob=4



Geen opmerkingen: