zondag 18 april 2010

Recept buñuelos van de dorpelingen uit Arcos De La Frontera - De Spaanse Droom

Zoals Uko en Lieve heel goed opgemerkt hebben, eigenlijk zijn de buñuelos een soort van oliebollen. En wat heb ik die gemist dit jaar met oudjaar in Spanje, wekenlang ervoor had ik al trek in een heerlijke oliebol met krenten en rozijnen met veel poedersuiker en al helemaal mijn zo geliefde appel beignets, volgend jaar maak ik ze gewoon zelf thuis..Nederlandse keuken is toch zo slecht nog niet=)

Basisrecept buñuelos voor 4 personen


Benodigdheden:
-iets minder dan 2 deciliter water

-1 kopje bloem
-5 eieren
-1/2 kopje olijfolie
-olie om te frituren


Bereiding:
In een steelpan het water verwarmen met een half kopje olijfolie en wanneer het begint te koken, voeg je al roerende, de bloem langzaam toe.
Neem de pan van het vuur en vervolgens de eieren een voor een toevoegen. De volgende ei pas toevoegen indien het ei volledig in het deeg is opgenomen. Met behulp van twee lepels maak je de vorm en bak je de beignets in de hete olie. Je kan ze ook in de vorm van een donut maken met je handen zoa
ls te zien in Casa Archidona Report Short Movies 'The Spanish Dream'. Laat ze vervolgens uitlekken op absorberend papier. Buñuelos heb je in alle vormen en smaken. Als je meer van zoetig houdt, bestrooi je ze met suiker of doop je ze in chocolade etc. Ben je meer een hartig type, bestrooi dan met zout of kaas, laat je creatie de vrije loop zou ik zeggen, zo heb ik in sommige restaurants de buñuelos gezien gevuld met truffel. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen: