zaterdag 13 februari 2010

Manolo García - muziek

Manuel García-García Perez (Poblenou, Barcelona, 19 augustus 1955) is een Spaanse zanger en schilder. Zijn eerste LP's werden opgenomen met rock bands als Los Rápidos, Los Burros en El Último de la Fila. Zijn zangstijl is een mix van pop rock, flamenco en Arabische muziek. Vandaag, heeft Manolo García nog altijd een succesvolle solo-carrière. Manolo werd bekend als leadzanger van de rockgroep "El Último de La Fila" (De laatste van de rij), tijdens de jaren 90. Als solo zanger had hij zijn vorige succes overtroffen met "El ultimo .." Zij werden beroemd in Venezuela met het lied genaamd "Como un burro amarrado en la puerta de un baile" (zoals een ezel vastgemaakt aan de deur van een dans), Manolo is een dichter, de teksten zijn net zo goed of zelfs beter dan zijn Flamenco Rock. Als solo artiest heeft hij mooie thema's als "Nunca El Tiempo es Perdido" (De tijd is nooit verloren) Hij heeft niet alleen fans in Spanje maar in heel Latijns-Amerika. (Albums: Arena en los Bolsillos-1998, Nunca el Tiempo es Perdido-2001, Para que no se duerman mis sentidos -2004, Saldremos a la Lluvia -2008)

Voor degenen die hun Spaans willen oefenen, zie hieronder voor de muziektekst.

Por si el tiempo me arrastra
a playas desiertas,
hoy cierro yo el libro
de las horas muertas;
hago pájaros de barro...
hago pájaros de barro y los echo a volar.

Por si el tiempo me arrastra
a playas desiertas,
hoy rechazo la bajeza
del abandono y la pena.
Ni una página en blanco más.
Siento el asombro de un transeúnte solitario.

En los mapas me pierdo,
por sus hojas navego.
Ahora sopla el viento,
cuando el mar quedó lejos hace tiempo.

···

Ya no subo la cuesta
que me lleva a tu casa,
ya no duerme mi perro junto a tu candela.
En los vértices del tiempo
anidan los sentimientos.
Hoy son pájaros de barro que quieren volar.

En los valles me pierdo,
en las carreteras duermo.
Ahora sopla el viento,
cuando el mar quedó lejos hace tiempo,
cuando no tengo barca, remos, ni guitarra,
cuando ya no canta el ruiseñor de la mañana.

Ahora sopla el viento,
cuando el mar quedó lejos hace tiempo.
En los valles me pierdo,
en las carreteras duermo.

Bron: wikipedia
Foto: http://images.amazon.com/images/P/B000009OBJ.01.MZZZZZZZ.jpg
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=9zdEXRKJSNY

Geen opmerkingen: