donderdag 11 augustus 2011

Madrid is veranderd in uitgestorven spookstad - Casa Archidona Report 'A day in a Life'

Waar haal ik nu mijn krantje?...Ooh nee, mijn bakkertje ook al dicht? En eigenlijk moet ik nog een loodgieter bellen. Instanties nodig om zaken te regelen? Op zoek naar een baan? Vergeet het maar in augustus! De grote steden lopen leeg. Madrid op vakantie en die is op dit moment lekker aan de kust zandkastelen aan hetbouwen. Een grote stad zal natuurlijk nooit echt een spookstad worden want toeristen trekt deze mooie stad ondanks de hitte altijd wel. Hier een daar een verloren Madrileen, die waarschijnlijk vanwege de crisis genoodzaakt was om achter te blijven, maar daar blijft het dan ook bij. Je moet er maar het beste van inzien; geen lange rijen voor de kassa van de supermarkt, profiteren van de laatste restjes uitverkoop en eindelijk heb je de dansvloer voor jou alleen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hola Casa Archidona,

Ik lees je blog altijd met plezier, vooral de spreekwoorden vind ik leuk. Ik probeer ze te gebruiken als ik in Spanje ben maar dan denken de Spanjaarden dat ik perfect Spaans spreek dus daar ben ik wat voorzichtiger mee geworden.
Dat Madrid leegloopt ondervinden we elk jaar want dan zitten al onze Madrileens buren in hun cortigos. Van één van deze buren zijn we bezig een stukje grond te kopen maar dat is een wat langdurig proces via e-mail en nu, begin Augustus, konden we ze weer even life spreken en dan gaat het toch wat soepeler.
Veel plezier met schrijven van je blog.

Met groeten Ton