maandag 9 februari 2009

Tapas eten en straks toch strak op het strand - culinair


Bovenstaande klinkt als een illusie en een onmogelijke combinatie. Het kan echt, geloof mij maar want als er eentje van lekker eten houdt ben ik het wel. Helaas voor niets gaat de zon op. Dus is mijn tactiek, geen dieet maar ik ben mij wel bewust van wat ik eet, en zorg ik dat ik in beweging blijf zodat ik geen 'nee' hoef te zeggen als er een heerlijk tapaschaaltje voorbijkomt en nog belangrijker mij ook niet schuldig hoef te voelen nadat ik 'ja' heb gezegd. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik mij de laatste tijd wel heel vaak heb verscholen achter mijn "winterstop". Kortom het wordt weer tijd om weer in vorm te komen. Zeker voor alle mensen die in Spanje wonen die vanwege de warmte weinig zin hebben om actief te doen en constant geconfronteerd worden met al dat lekkers, kan ik me voorstellen dat de kilootjes er niet minder op worden. Nu kan je je inschrijven voor een dure sportschool, waarvan je als je eerlijk bent al weet dat je in het begin van het abonnement fanatiek gebruik zult maken maar op een gegeven moment je beseft dat de lol er snel vanaf is. Ik vraag me werkelijk af wie het nou werkelijk leuk vindt om in een sportschool te sporten? Maar goed ieder zijn ding. Mocht je het ook niet zo hebben op de sportschool of krap bij kas zitten. Mijn advies is, ga beginnen met hardlopen. Hardlopen? Jazeker, het werkt verslavend zeker als je een begeleidend programma hebt dat je kunt beluisteren op je iPod. Trek je hardloopschoenen aan en ga op zoek naar je dichtsbijzijnde park, of het nu El Retiro is in Madrid of La Ciutadella in Barcelona of desnoods in je eigen buurt of op de boulevard, het werkt allemaal even prima. Je zult zien dat als je de eerste stap zet, zul je steeds harder willen rennen! Wat ik gebruik is het populaire programma 'Start to Run' waarin je in tien weken tijd wordt klaargestoomd om vijf kilometer te rennen. Ik ben echt enthousiast. Ook ik heb wel eens een keer in een goede bui besloten om te gaan beginnen met hardlopen maar telkens weer haakte ik af. Echter dit programma blijft je stimuleren doordat je weet dat je ergens naartoe werkt, namelijk naar de vijf kilometer in tien weken tijd. Bovendien is het goed opgebouwd, wandelen en dan weer hardlopen, het tempo dat wordt aangegeven met de juiste muziek en er zelfs rekening wordt gehouden met rustdagen. En niet geheel onaardig, je eigen personal coach die je aanmoedigt om door te gaan. Er is zelfs een vervolgprogramma in tien weken tijd tien kilometer. Zo ik ga nu rennen en zorg ervoor dat ik mij straks weer normaal in bikini kan vertonen! Ben jij straks ook strandklaar?

Bron:www.vgzpodcoach.nl
Foto: http://img.vitonica.com/2008/05/correr-afuera.jpg

Geen opmerkingen: