zondag 8 mei 2011

De ultieme droom van de 'viejo verde' duizenden vrouwen rennen in Spanje met Carrera de la Mujer in strijd tegen borstkanker - Casa Archidona Report

Illustraties: Nataliya de la Fosse ©
Aangestoken met het hardloopvirus door verschillende vrienden, besloot ik dat het ook voor mij weer eens hoog tijd werd, om de beentjes te laten bewegen en de adrenaline wat op te voeren. Het niveau van een hele marathon zag ik een beetje als te hoog gegrepen maar tot voor kort heb ik mij wel laten overhalen om mee te doen met de Dam tot Dam loop in september. Daar was overigens niet een heel lang betoog voor nodig, het is immers een goed doel en ik heb nog wel even de tijd om te trainen. Goed niet teveel praatjes maar hollen is het principe. Dus heb ik mijn Vlaamse coach Evy Gruyaert van 'Start to Run' weer uit de kast gehaald en aangezien de veering uit de renschoenen ook inmiddels ver te zoeken was en geen last wilde hebben van knieblessures, ben ik meteen naar de winkel gerend om nieuwe schoenen te kopen. Nu kan ik zeggen dat ik de trotse eigenaar ben van topschoenen die in samenwerking met mijn iPod Nike run applicatie en een chip die je onder in je schoen kan plaatsen, exact kunnen aangeven hoeveel kilometer je hebt afgelegd en hoeveel kalorieën je hebt verbrand. En wat nog leuker is, Lance Armstrong die tegen je zegt "I just wanted to say great job on finishing your longest run yet! Keep it up!”

Vanmorgen had ik graag in Madrid ter voorbereiding meegedaan met de "Carrera de la Mujer" in strijd tegen borstkanker, waar het niet dat ik te laat was met inschrijven. Een ultieme droom voor de "viejo verde" die 20.000 vrouwen bij elkaar voorbij ziet rennen en mag aanmoedigen! Kijk op de website voor meer informatie,overige data en steden.

Winkeltip:
Mocht je in Madrid op zoek zijn naar een runner shop dan kan ik je Bikila van harte aanbevelen! Verwacht geen grote moderne Perry Sport, maar een typische no-nonsense Spaanse runners winkel, de deskundigheid is daar absoluut niet minder om. De eigenaar heeft mij perfect geholpen. Zij hebben een apparaat die meet welke hardloopschoenen geschikt zijn voor jou.

Website:
Carrera de la Mujer
Málaga 06/03/2011-
Valencia 10/04/2011- Madrid 08/05/2011- Vitoria 12/06/2011 - Gijón 26/06/2011- Sevilla 02/10/2011 - Barcelona 06/11/2011- Zaragoza 13/11/2011
Filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=lDejnvPtUjQ&feature=related

Geen opmerkingen: