zaterdag 6 november 2010

LUXE City Guide, In-Flight leesmateriaal voor de kwaliteitsbewuste en drukke reiziger - travel

Bij mijn favoriete reisboekenhandel/geographische boekhandel Pied a Terre op de overtoom in Amsterdam, had ik deze city guides al eerder in een flits gezien. Op dat moment had ik geen City Trip plannen in het verschiet en waarschijnlijk was dat de reden dat ik er simpelweg niet bij stil had gestaan. Totdat ik van de week een tweede kans kreeg op een ontmoeting met deze ideale stadsgenootjes. Mijn baas had namelijk een luxe geschenkverpakking vol met LUXE City Guides op zijn bureau staan. Dit was ongetwijfeld een teken dat ik ze beter moest leren kennen. Het eerste wat mij opviel; de chique geschenkdoos die je doet denken dat het om iets kostbaars gaat. Bij het openen van de box, vind je de netjes opgeborgen stadsgidsen, met per stad een andere design cover. Dit alleen al maakt ze uniek ten opzichte van andere reis/stadgidsen.

Niks vervelender dan erachter te komen dat net dat ene zo leuke restaurant uit je gids al is opgedoekt... LUXE heeft daar over nagedacht: de gidsen worden jaarlijks bijgewerkt en online vind je maandelijkse updates. De uitklapbaar pocket-formaat die geen ruimte biedt voor onnodige bla bla komt dus meteen ter zake met de creme de la creme en maakt deze gids zeer geschikt voor de veeleisende, kwaliteitsbewuste en drukke reiziger. Kortom de LUXE lezer is geen toerist maar een bezoeker.

Homepage: www.luxecityguides.com
Boekhandel Amsterdam: www.piedaterre.nl
Foto: http://www.frugal-bonvivant.com/wp-content/uploads/2010/03/luxe-madrid-barcelona-225x300.jpg

Geen opmerkingen: