donderdag 9 oktober 2008

Natura Bissé Barcelona - beauty



Het bedrijf
Het Spaanse cosmeticahuis Natura Bissé bestaat 27 jaar en heeft zijn origine is Barcelona, alwaar ook het eigen, onafhankelijke laboratorium en de fabriek staan. Natura Bissé neemt een unieke plaats in de wereld van cosmetica in. Het is een familiebedrijf dat wordt gerund door oprichter Ricardo Fisas Mulleras en zijn kinderen. Hun belangrijkste doel was en is nog steeds om voor vrouwen (en mannen) producten te maken met professionele resultaten die men normaal gesproken alleen in een beautyinstituut verwacht. Om dit doel keer op keer weer waar te kunnen maken, worden zeer hoge eisen aan de technologie en de werkzaamheid van ingredienten gesteld. Zelfs zo hoog, dat Natura Bissé, hoe klein in vergelijking met wereldwijde brands dan ook, makkelijk kan wedijveren met andere gerenommeerde topmerken in het hoogste segment van de markt. Het is bijzonder voor een cosmeticahuis dat mondiaal nog maar op kleine schaal verkrijgbaar is, en daarom heeft het al een cult-status bereikt. Natura Bissé is hét publieke geheim van dit moment.


Innovatief aan de top

De familie Fisas is zo cosmetica-minded dat zij een groot deel van hun omzet elk jaar weer terug laten vloeien in research & development. Zij achten de geloofwaardigheid van hun producten hoog: onderzoek gaat boven marketing. En het moet gezegd: Natura Bissé verkoopt zichzelf, via een schare fans die zich momenteel in hoog tempo over de wereld uitbreidt. Het totale assortiment van Natura Bissé omvat inmiddels 150 producten, bestaande uit 13 verschillende lijnen voor het gezicht en een zeer uitgebreide lijn voor het lichaam. Door de veelzijdigheid en hoogwaardige technologie van de producten werken ook talloze schoonheidsspecialisten in heel Europa met Natura Bissé. Om de exclusiviteit te waarborgen wordt het alleen bij een zorgvuldig geselecteerd aantal parfumerieën, warenhuizen en luxe spa’s verkocht. Natura Bissé mocht de afgelopen jaren beautyprijzen in ontvangst nemen van de magazines Vogue en Telva en voor business van de Spaanse Prins Felipe voor ‘ business management excellence’ en van de Spaanse overheid voor het internationale succes van dit Catalaanse bedrijf.


Cult-states dankzij Hollywood

Flagships van Natura Bissé zijn de prestigieuze lijnen Diamond en Inhibit. In de Diamond-serie zijn de nieuwste inzichten op gebied van anti-huidveroudering verwerkt, zoals hooggeconcentreerde werkstoffen in combinatie met neurocosmetologie, waarbij geurmoleculen ook invloed kunnen hebben op receptoren in de huid.Bij Inhibit staat heel specifiek de aanpak van rimpels centraal met behulp van een nieuwe generatie peptiden die de zenuwprikkeloverdracht verminderen, maar dan wel in de hoogst mogelijke concentraties voor optimaal resultaat. Deze lijnen hebben in Amerika de afgelopen drie jaar een ongekend succes gekregen dankzij publiciteit van fans als Julia Roberts, Gwyneth Paltrow, Madonna, Sharon Stone en Sarah Jessica Parker.
Exclusieve warenhuizen als Bergdorf Goodman en Neiman Marcus in Amerika en Harrods en Harvey Nichols in Engeland konden er niet meer omheen: Natura Bissé verdiende een eigen plek om de honger van talloze glamourvrouwen te kunnen stillen. De vice-president van Bergdorf Goodman was zo verwonderd, hij riep uit: ‘I would never have imagined that a familybusiness the size of Natura Bissé could have the capability of developing cosmetic products that are so technologically advanced.’ Natura Bissé is op dit moment het meest verkochte cosmeticamerk in Dubai en in Japan behoort het inmiddels tot de best verkopende buitenlandse merken.

Essentiële luxe

De Spaanse merknaam verenigt twee aanvullende waarden in zich: Natura symboliseert essentie, natuur, het lichaam en frisheid en Bissé staat voor verleiding, stijl en elegantie, glamour en luxe.

Bron: www.naturabisse.nl

Geen opmerkingen: