zaterdag 8 januari 2011

Interview met Anne Pennekamp - lezers aan het woord

*click op het plaatje om profiel te kunnen vergroten

Wat is jouw link met Spanje? De mensen, de manier van leven, de zon, de geur van jasmijn. Ooit komt de dag dat we er part time kunnen gaan wonen en wel het liefst in Chiva.....

Wat mis je uit Spanje? Als ik in Nederland ben mis ik alles wat hierboven beschreven staat. Als ik in Spanje ben mis ik de sauna. ;-)

Kun je een grappige Spaanse culturele anekdote met ons delen? Hier moet ik even over nadenken...

Wat is Spaans temperament? Overal geroezemoes, eindeloos veel tijd, volle terrasjes na middernacht, passie voor hun werk, flamenco (en daar hou ik helemaal niet van maar de passie straalt er vanaf), Spaanse gitaarmuziek,

Heb jij die? Ik begin het te leren...

Antonio Banderas of Javier Bardem? Geen van beiden. Ik hou van blonde haren en blauwe ogen. (Pffft, er staat me daar nog wat te wachten)

Wie of wat kan wat Spaanse peper gebruiken? De Spaanse keuken. Het verbaast me dat de Spanjaarden eigenlijk helemaal niet zo van pittig eten houden. Jammer hoor. Ik vind 'onze' nasi echt zoveel lekkerder dan die flauwe paella.

Tot slot, heb jij nog tips voor mensen die in Spanje willen gaan reizen/ wonen/ werken/ studeren/ B & B opzetten, etc? Ja, een heleboel. Omdat wij zelf twee jaar lang op zoek zijn geweest naar een B&B in Spanje leer je gaandeweg ontzettend veel. Ik heb geprobeerd dit te verwoorden in mijn blog Spanjewensen
Het aller belangrijkste is denk ik wel: Ga naar Spanje omdat je dit met hart en ziel wilt. Denk alles heel goed door. Ga eerst eens een jaar huren voordat je echt gaat emigreren en zorg dat je werk of voldoende financiële middelen hebt.
Doe wat de Spanjaarden doen, ga mee met de flow en het allerbelangrijkste is (denk ik): Leer de taal...

Geen opmerkingen: