maandag 13 juni 2011

Interview met Arma Kleinepier - Spanjeliefhebbers aan het woord


*click op het plaatje om profiel te kunnen vergroten

Wat is jouw link met Spanje? Ik ben hier vanwege de liefde gekomen, maar inmiddels voel ik mij half Spaans.

Wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de Nederlandse en de Spaanse man? De Spaanse man is meer man, echt een pure man...

Sinds hoelang woon je al in Spanje? 3 jaar

Heb je wel eens last van heimwee?
Totaal niet. Tegenwoordig is dat bijna onmogelijk. Als je zou willen heb je ieder moment contact via Skype, Facebook, Twitter. Het enige dat ik mis is de HEMA!

Hoe ben je op het idee gekomen om fietstrips te organiseren? Door het werk dat ik vroeger deed als Consultant in Leisure & Arts, had ik met name te maken met gemeentes of hotels. Het was vooral B2B (business to business) en ik had bij wijze van spreken nooit een toerist gezien, dat wilde ik graag zelf ervaren, met de handen uit de mouwen en de voeten in de klei, als het ware. Ook is mijn visie op toerisme dat het teveel gericht is op de massa, op de betreden paden. Te vaak krijg je alleen de standaard bezienswaardigheden van de stad voorgeschoteld. Met Madway kan ik juist het tegenovergestelde laten zien.

Kun je een grappige Spaanse culturele anekdote met ons delen?
Mijn vriend zegt dat de Nederlander als half mens (bovenlichaam), half fiets (onderlichaam) wordt geboren.


Wat is Spaans temperament?
Je hele lichaam gebruiken om te praten: je ogen, je stem, je armen, je handen. Praten met passie!

Heb jij die?
Ja inmiddels dus wel. Ik verander mijn body language op het moment dat ik Spaans spreek.

Achterham of Jamón? Zonder twijfel, jamón!

Omschrijf Spanjaarden in een zin? Meesters in het genieten van het leven.

Wie of wat kan wat Spaanse peper gebruiken?
Mark Rutte, een typische Nederlander: braaf jongetje die alles maar goed wil doen met als levensmotto: Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en vooral niet boven het maaiveld uitsteken.

Tot slot, heb jij nog tips voor mensen die in Spanje willen gaan reizen, wonen, werken, studeren, B & B/eigen bedrijf opzetten, etc?
Wat mij verbaasde toen ik mijn bedrijf ging opzetten is dat ik de papierwinkel in 2 uur had geregeld. Verder wil ik vooral meegeven, doe het stapje voor stapje en geef het tenminste 3 jaar de tijd. Blijf jezelf vernieuwen en inspireren. Doe waar je hart sneller van gaat kloppen. Vind datgene wat niet als werk voelt. Je mag mij trouwens altijd bellen als je nog vragen hebt.

www.madwaytomadrid.com
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ZJAiPTM7EeI

Geen opmerkingen: