zaterdag 17 juli 2010

Bikram Yoga in Madrid is DOUBLE HOT! - Casa Archidona Report 'A day in a Life'

Je hebt mensen die de afkoeling opzoeken als er een hittegolf is maar ik dacht laat ik eens voor de verandering eens nog meer hitte opzoeken. Een beetje gek moet je misschien wel zijn, maar na de 'gewone' yoga te hebben uitgeoefend leek het mij wel interessant om eens Bikram Yoga uit te proberen. Bovendien celebrities zoals Madonna, Robert Downey jr, Gwyneth Paltrow, Lilly Allen, Demi Moore, Ashton Kuchter, Jim Carrey en Sting zweren erbij. Bikram Yoga is heel kort gezegd: Yoga, maar dan in een sauna. Je werkt een serie af van 26 klassieke yoga houdingen ook wel asanas genoemd en dat in 90 minuten lang in een ruimte van 40 graden. De warmte helpt bij het verkrijgen van flexibiliteit, vermindert het risico op blessures en helpt je lichaam te reinigen. Want zweten zul je! Na even zoeken vond ik een centrum in Madrid (er is ook een centrum in Barcelona) en wat een geluk, ze hadden een speciale zomeractie! Ja wie wil in vredesnaam yoga gaan beoefenen in een ruimte van 40 graden als het buiten al zo heet is. Ik dus! Erg vriendelijk werd ik ontvangen en schreef mij in. Ik kleedde mij om en vervolgens wachtte ik totdat de les zou beginnen. Een andere jongen die ook voor het eerst was, had nogal veel kleding had ik al geconcludeerd. En werd daarna ook aangeraden om een kleine short of Speedo aan te trekken wilde hij de les kunnen volhouden. De leraar: "je hoeft niet bang te zijn, hier staat iedereen bijna in zijn ondergoed." En ja dat klopte! Het was wel een beetje wennen, zeker als fanatiekelingen zich helemaal laten gaan bij het inademen en uitademen. Maar goed na een tijdje doe je gezellig mee en dan is het keihard werken en kijken hoe je de 90 minuten doorkomt. Het is namelijk afzien en een zweetdruppeltje is er niks bij, al tijdens de les lijkt het alsof je een marathon hebt gelopen. En dat werkt verslavend...ik denk dat ik morgen weer ga!

Adres Madrid: C/ Divino Pastor 25, 28004 Madrid, España
Adres Barcelona: C/ Pau Claris 97, 08009 Barcelona, España

Website: www.bikramyoga.es
Foto: http://www.goforchange.com/images/Health/bikramyoga1.jpg

Geen opmerkingen: