zondag 11 oktober 2009

Geen Fast Food maar Fast Good - Culinair

NH hoteles heeft in samenwerking met de Spaanse topchef Ferrán Adriá fastfood gecombineerd met culinaire topkwaliteit, aangeboden in een design restaurant. Met dit concept wil de topchef, 'snel' eten aanbieden maar wel van goede kwaliteit. Lekker dus maar met minder schuldgevoel naderhand als bij de gebruikelijke fast food keten zoals bijvoorbeeld de McDonald's. De eerste Fast Good opende in 2004 in Madrid. Je kan nu dus voor de snelle hap, naar Fast Good gaan voor o.a. hamburgers, broodjes kip en friet. In dit restaurant worden verse ingrediënten en olijfoliën gebruikt in combinatie met korte kooktijden. Voor een menu betaal je minder dan tien euro. Op dit moment zijn de vestigingen van Fast Good te vinden in Barcelona, Las Palmas de Gran Canaria, Madrid en Valencia. Ik heb mij laten vertellen dat de sandwiches ook op de vluchten van Iberia worden geserveerd en uit ervaring kan ik zeggen dat de verpakte sandwich echt goed smaakt. Normaal houd ik er helemaal niet van en neem ik alleen zo een verpakte sandwich in geval van 'nood'. Je weet wel zo een sandwich bij het tankstation en of automaat. In Nederland zijn deze broodjes beter van kwaliteit dan in Spanje. Hier vind je namelijk alleen van die kleffe fabriekswitbrood sandwiches met bijvoorbeeld een soort van tonijnspread. Het spijt mij zeer maar dan moet ik wel heel erg trek hebben om een van die sandwiches te nemen, ze zijn namelijk niet te eten. (dit is nog zacht uitgedrukt) Gelukkig had de automaat van mijn bedrijfskantine tevens de sandwiches van Fast Good. Natuurlijk betaal je er iets meer voor, maar je proeft dan ook een groot verschil. De hamburgers van Fast Good schijnen ook heel lekker te zijn. Ik heb ze alleen nog niet geproefd. Iemand ervaringen?

Bron: www.fast-good.com

Geen opmerkingen: